Decizie neașteptată pentru constructorul de mașini LAND ROVER

screen-shot-2016-10-15-at-12-35-16

sursa foto: rangeroverchauffeur.com

Constructorul de maşini Jaguar Land Rover nu a reuşit să câştige procesul având ca obiect numele de domeniu rangeroverchauffeur.com, chiar dacă acesta este foarte asemănător cu marca “Range Rover”, care beneficiază de protecţie pentru vehicule încă din anul 1968, timp în care a devenit renumită în lumea întreagă. Numele de domeniu disputat este înregistrat din anul 2002, însă reprezentanţii companiei auto au introdus plângerea abia anul acesta, susţinând că părâtul a utilizat cu rea-credinţă acea denumire, încălcând astfel drepturile titularului mărcii Range Rover. Mai mult, aceştia au afirmat că prin adăugarea cuvântului “chauffeur” în cadrul numelui de domeniu, s-ar crea falsa impresie că site-ul respectiv oferă servicii destinate şoferilor care conduc vehicule marca Range Rover.

Cu toate acestea, Comisia de Arbitraj din Cadrul Organiaţiei Mondiale a Proprietăţii Intelectuale a considerat că domeniul nu este identic sau similar cu marca şi nu creează confuzie în rândul publicului, recunoscând astfel drepturile părâtului şi buna-credinţă a acestuia la înregistrare. Hotărârea statuează că marca reclamanţilor are protecţie doar pentru vehicule şi piese auto, fără să se adreseze în mod direct şoferilor, spre deosebire de site-ul rangeroverchauffeur.com, care promovează maşinile Range Rover pentru a fi închiriate de către şoferi. Comisia a mai constatat că, prin adăugarea unui cuvânt lângă marca Range Rover, nu se produce automat confuzia în rândul publicului, din contră aceasta este promovată şi face cunoscute publicului vehiculele respective.

Range Rover Chauffeur furnizează o gamă exclusivă de servicii de închiriere cu șofer privat de lux în cea mai recentă gamă de vehicule de lux Range Rover, și sunt complet autorizate de Public Carriage Office din Anglia.

Sursa: www.trademarksandbrandsonline.com

Veşti bune pentru McDonald’s

screen-shot-2016-10-05-at-14-59-56

McDonald’s îşi protejează drepturile de proprietate intelectuală, iar acest lucru se reflectă în amploarea proceselor intentate în acest domeniu. Astfel, Mc Donald’s a purtat un litigiu de 6 ani împotriva unei companii din Singapore denumită Future Enterprises, care a reuşit, în anul 2008, să-şi înregistreze în mod valabil marca europeană “MacCoffe”, pentru cafea, băuturi nealcoolice şi produse din carne. În anul 2010 însă, reprezentanţii McDonald’s au introdus o cerere de anulare a mărcii, afirmând că McDonald’s deţine o familie de mărci care cuprinde prefixul “Mc-“, precum “McFish”, “McChiken”, “McMuffin”, sau “McFlurry”, iar lista poate continua. Având în vedere gradul mare de similaritate dintre mărci şi ţinând cont de faptul că McDonald’s are deja înregistrate mai multe mărci care conţin particula “Mc” exista un risc serios de confuzie în rândul consumatorilor, iar compania Future Enterprises ar fi obţinut avantaje necuvenite de pe urma reputaţiei mărcilor McDonald’s. În hotărârea pronunţată de abia în anul 2016, Curtea Generală a Uniunii Europene a stabilit că mărcile McDonald’s au îndeplinit toate cele trei condiţii necesare pentru a intenta cu success acţiunea în anulare a unei mărci, şi anume: a) marca anterioară să fie înregistrată, b) marca a cărei anulare se cere să fie identică sau similară cu marca anterioară, c) marca anterioară să se bucure de reputaţie iar titularul mărcii ulterior înregistrate să încerce să obţină profituri nedrepte pe baza reputaţiei şi distinctivităţii mărcii anterioare. Prin această hotărâre, Curtea nu doar că a confimat reputaţia mărcilor McDonald’s în Europa în legătură cu produsele şi serviciile de tip fast-food, ci a întărit mai mult caracterul distinctiv al familiei de mărci Mc.

Sursa: http://www.worldipreview.com

Oprah Winfrey câştigă disputa în privinţa mărcii “Own You Power”

everett-collection-shutterstock-com-oprah

Everett Collection / Shutterstock.com

Regina talk-show-ului american Oprah Winfrey, a reuşit, după un lung şir lung de procese, să câştige litigiul privind dreptul la marcă, contra lui Kelly Brown Simone, CEO la compania Own Your Power Communications. În anul 2011, Kelly Brown a dat-o în judecată pe prezentatoarea TV pentru că a folosit sintagma “own your power” pe coperta revistei The Oprah Magazine, deşi aceasta era deja înregistrată ca marcă de către compania de comunicaţii. Winfrey a recunoscut în faţa instanţelor americane că a folosit acele cuvinte, însă într-un mod diferit faţă de modelul înregistrat, fără a imita scrisul stilizat de culoare albastră al „Own Your Power Communications”. Decizia instanţei a stabilit că denumirea “own your power” nu mai este distinctivă, şi în consecinţă nu mai poate dobândi protecţie ca marcă. Oprah Winfrey a avut câştig de cauză în toate procesele legate de această marcă pânâ acum, iar decizia instanţei de apel este cea definitivă, fără posibilitate de atac.

Sursa: http://www.worldipreview.com; http://www.hollywoodreporter.com/

Ford patenteaza vehiculul pliabil

ford-1

Compania de automobile Ford a brevetat la Oficiul de Patente al Statelor Unite un vehicul revolutionar, care poate fi pliat. Vehiculul este construit pe un cadru pliabil în formă de “X”, membrele acestuia pivotând în jurul unei axe centrale, permiţând astfel plierea în sus a întregului cadru al maşinăriei. Vehiculul a fost imaginat cu un motor electric şi un acoperiş retractabil, care poate fi adaptat condiţiilor meteo. Acesta se conduce similar unei motociclete, având un ghidon în locul volanului şi este prevăzut cu două sau patru locuri. Cu acest vehicul, Ford consideră că ar putea să acopere golul care există între piaţa de motociclete şi cea a autovehiculelor, şi că poate să fie o alternativă la transportul public, în special în oraşele mari şi aglomerate ale Chinei şi Indiei, unde traficul este infernal.

 

Patent Information

Publication number: US 9,440,687
Patent Title: Folding vehicle
Publication date: 13 Sep 2016
Filing date: 9 Jun 2014
Inventors: Chris P. Theodore; Christopher David Batty; Nicholas John Daiber; Aaron Matthew Hanson; Keith Albert Nagara; Gregory VanderVoord; Daniel John Kangas; Jacob Scott Lanyon;
Original Assignee: Ford Global Technologies, LLC

 

Sursa: http://www.carscoops.com,

Swatch vs Apple – bătălia ceasurilor inteligente

screen-shot-2016-09-14-at-12-25-59

După un proces ce a durat mai bine de doi ani, compania eleveţiană de ceasuri Swatch, a reusit să demonstreze în faţa Oficiului de Proprietate Intelectuală din Marea Britanie (IPO) că marca deţinută pentru produsul iSwatch este similară şi ar putea fi confundată de către public cu cu marca aparţinând companiei Apple, iWatch. Opoziţia depusă de către elveţieni s-a întemeiat pe motivul că marca iWatch acopeară un produs similar cu iSwatch, ceasul inteligent produs de către Swatch. Deşi Apple s-a apărat susţinând că au dobândit de-a lungul timpului reputaţie prin cele 23 de mărci înregistrate cu prefixul “i-“, şi că de fapt confuzia în rândul publicului ar fi invers, în sensul că marca iSwatch ar fi asociată mărcii iWatch, totuşi Apple a trebuit să îşi restrângă clasa pentru care şi-a înregistrat marca doar pentru programe de calcutor, dispozitive de securitate şi periferice pentru computer. Concluzia ar fi ca in urma acestei decizii, pe teritoriul Reagtului Unit ceasurile de Apple nu se vor numi iWatch.

Sursa: http://www.bbc.com/news/technology-37350870

Pagina 3 din 512345